(French)
Bonjour c’est Juice Lizard ! Je viens de publier un article sur le blog www.ljsf.fr . Il s’agit d’une présentation avec texte en français et photos de trois consoles de jeu vidéo portables et programmables : la Arduboy, la Gamebuino et la Kitco. Connaissiez-vous les deux dernières ? Elles ont été créées par des Français ! Bonne lecture !
(English translation)
Hi it’s Juice Lizard ! I’ve just published a news on this blog www.ljsf.fr . It deals about three open source portable game devices : Arduboy, Gamebuino and Kitco. Pictures taken by myself and text in french. Did you know the two other game devices? They were made by french guys ! Enjoy !
Les trois consoles ont chacune leurs qualités et avantages, selon ce que vous recherchez. Personnellement, c’est la Arduboy que je choisirais pour m’essayer à la programmation et partager du code. Meilleur écran, meilleur prise en main, la plus compacte et la plus belle et une super communauté internationale sur Internet.
We sold Kitco at “Les fabriqueurs” in Malakoff near Paris every Thursday evening. We can also send it to you for a minimum of 10 units (email me at kitco@kitco.fr for order details). In a few days/weeks we will also sell some on eBay. You should follow us on Facebook https://www.facebook.com/laconsolekitco/ to know the latest news about Kitco
For the moment the user guide (www.kitco.fr) is in French only but we plan to translate it in English
Voilà
À+
François